tisdag 6 september 2011

Recept på Norska Lefsor.

Både en syster till farfar och hans dotter gifte sej med norrmän och bosatte sej i grannlandet Norge,
Har ofta varit med mina föräldrar till faster i Norge, första gången jag åkte över hade jag legt i en spåntvättkorg i bksätet. Det var dåtidens barnsäkerhet, sen fick jag en barnstol med ratt som man hängde över baksätets ryggstöd.


Vet ej när han skrev detta, men det är gammelsvenska ord med. Farfar hade en fin handstil, han brukad skriva mycket.
Pappret är skört, så jag fick hantera det varsamt. Hittade det i ett utav Emmas album.
Själv tycker jag mycket om lefsor, men vill ha med smör, socker och kanel.
Min faster bakade en god limpa, tyvärr har jag inte hittat nåt recept på den ännu. Finns säkert i recept samlingarna hemma i Junsele.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar